امروز   جمعه ۱۳۹۷/۸/۲۵ - ۱۴:۰۷
تامین اجتماعی برخلاف نام خود تبدیل به سوهان روح و روان اجتماع شده است.

برخورد زشت و زننده برخی کارمندان تامین اجتماعی

کد خبر :   13812 ۱۳۹۷/۰۴/۱۴ بازدید :   30

*آیا کسی را می‌توان یافت که دل خوشی از رفتار بی ادبانه و گستاخانه برخی پرسنل مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی و یا عده‌ای از کارمندان مشغول خدمت در شعب بیمه تامین اجتماعی داشته باشد؟
به گزارش نسل انقلاب به نقل از  شاینا؛  علیرضا مظاهری حقوق‌دان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به ضعف‌ها، کارکرد منفی و برخی عملکرد‌های تخریب کننده سازمان تامین اجتماعی، برخورد برخی پرسنل وابسته به این سازمان در مراکز درمانی و شعب اداری را به عنوان تنها یک مورد از موارد پراشکال این سازمان عنوان کرد و گفت: فقط کافی است به عنوان یک فرد عادی خدایی ناکرده پایتان برای یک کار اداری به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی باز شود. مشاهده خواهید کرد برخی پرسنل و رؤسای سازمان تامین اجتماعی چنان بی ادبانه با شما برخورد می کنند که فرد گمان می‌کند به جای ارباب رجوع، رعیت ایشان است و با عده ای خان ، شاهنشاه و انسان‌های پرخاشگر و عصبانی روبرو است که قصد دارند در عوض هر سوال خرخره شما را بجوند. آیا واقعا کسی را می‌توان یافت که دل خوشی از رفتار بی ادبانه و گستاخانه برخی پرسنل مراکز درمانی وابسته به سازمان تامین اجتماعی و یا عده‌ای از کارمندان مشغول خدمت در شعب بیمه تامین اجتماعی داشته باشد؟

این در حالی است که کارگران و کارمندانی که در مراجعه به این مراکز با چنین برخوردهای زننده‌ای مواجه می‌شوند نمی‌دانند کارمند بی ادب و خاطی به واسطه پولی که مراجعه کننده به سازمان ماهانه پرداخت می‌کند پشت میز نشسته و صاحب شغل و درآمد شده است.
مظاهری در ادامه گفت: در یکی از سفرهایی که در ترکیه حضور داشتم بواسطه کار یکی از دوستانم- که فقط یک کارگر تحت پوشش بود- در اداره تامین اجتماعی آنکارا مراجعه کردم و با چیزی درست خلاف آنچه که در ایران شاهد هستیم مواجه شدم. برخورد کارمندان از لحظه ورود با ما چنان محترمانه بود که در زمان انجام کار اداری کوچکترین احساس روانی منفی به من دست نداد.

نکته قابل تامل آنکه کارمند مربوطه بر خلاف آنچه که در ایران شاهد هستیم خود با احترام ما را به نشستن در جای مناسب راهنمایی کرده و بلافاصله با پذیرایی بوسیله قهوه بارها به دوست من گفت وجود شما باعث شده است که من در اینجا مشغول به کار باشم. سپس خود با در دست گرفتن پرونده مراجعه کننده به تکمیل آن پرداخت و امضاهای لازم را از واحدهای دیگر اخذ کرد. چنین رویه‌ای را در کشوری شاهد هستیم که نه در قلب اروپاست و نه امریکا و ژاپن بلکه کشوری در همسایگی خود ماست. حال کافی است چنین اداره‌ای را با نوع ارائه خدمات ادارات تامین اجتماعی ایران مقایسه کنیم تا با انواع تحقیرها و توهین ها مواجه گردیم. برخی کارمندان با غرور بی جا ودون شان یک کارمند حتی حاضر نیستند سر خود را در قبال سلام چندباره فرد مراجعه کننده بلند کنند چه رسد به پاسخگویی به ارباب رجوع با روی خوش.


مظاهری با یادآوری فقدان امکانات حداقلی رفاهی برای فرد مراجعه کننده در ادارات و مراکز تامین اجتماعی گفت: محیط نامناسب و سرد بدون وسایل گرمایشی برای مراجعه کنندگان در فصل سرما و عدم وجود وسایل خنک کننده مناسب  در فصل گرما که حتی آب خوردن هم در آن به سختی یافت می‌شود، نبود صندلی به تعداد مناسب و عدم پاسخگویی متناسب کارمندان به ابهامات مراجعه کننده خود از مصادیق توهین و تحقیر ارباب رجوع می‌باشد که گویا به امری عادی تبدیل شده است.

بنده در هر نوبت مراجعه به این سازمان‌های مخوف از ته دل خود را لعنت می کنم که چرا باید به این مراکز درمانی و اداری مراجعه کنم و همیشه بی نتیجه و با اعصابی خراب و مشوش به خانه بازمی گردم. مسخره آن جایی است که این سازمان ماهانه از جیب مردم پول می گیرد تا رفاه و امنیت آینده ایشان را فراهم کند در عوض با این اقدامات تبدیل به عاملی برای عدم آرامش روانی مردم و سوار بر گردن ملت گردیده است.
وی با تاکید بر لزوم یادآوری وظیفه اصلی و جایگاه واقعی این سازمان در نقش آرامش و امنیت اجتماعی به مسئولین زیربط افزود: باید از مسئولین و سیاستگذاران این سازمان در سال‌های فعالیت آن در کشور بعد از انقلاب اسلامی پرسید؛ براستی چرا نتیجه فعالیت سازمان خدمتگذار تامین اجتماعی ، به جای خوشحالی،  قدرشناسی و رضایت مردم همواره اعتراض، ناراحتی و حس عصبانیت در مردم است و برخلاف نام خود تبدیل به سوهان  روح و روان اجتماع شده است؟
مسئولین از خود سئوال کنند که چرا این سازمان که با هدف ایجاد امنیت روانی و اقتصادی برای مردم بوجود آمده کارکردی معکوس پیدا کرده و موجب برهم خوردن وضعیت روانی، درمانی و اقتصادی مردم شده است.

قطعا ایرادی وجود دارد که این سازمان را از اهداف خود دور کرده است که باید به شکل مفصل به ایرادات وارده مانند آنچه که پیشتر اشاره شد پرداخت و در این خصوص به زودی کتابی با عنوان { تامین اجتماعی دشمن تولید ملی} را منتشر خواهم کرد.

نظرات

نظری برای این خبر ثبت نشده است.
در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • نسل انقلاب مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نسل انقلاب از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
CAPTCHA Image
Refresh Image